2011/09/30

NORTEKO FERROKARRILA, BURDINBIDAIAK

Kaixo, adiskideak, hona gaurko lan-proposamena: aukera ezazue bikoteka segidako testuetako bat (6-8 min inguruko iraupena dute). Segidan, idatz ezazue testu horietako bakoitzaren laburpena. Laburpenarekin batera, idatzi beste bi laburpen faltsu ere. Antola itzazu hiru laburpen horiek a), b) eta c) aukeretan. Ondoren, blog honetan komentario gisa sartuko dugu bakoitza eta gainerako ikasleek ulermen-ariketa egin ahal izango dute.
Hona entzuteko testuak:

16 comentarios:

  1. ORESUN ZUBIA (SUSANA)

    A) Hemendik 1.700 kilometrora goaz; haraino joan, 3 zubi zeharkatu eta itzuli, hori egingo dugu. Helburua Kopenagetik Suediara pasatzea izango da. Jutlandia penintsulan bidaia hasita, Fionia uhartera pasata, Fioniatik Selandia uhartera igarota eta bidaia azken zatia Selandiatik (Kopennage dagoen uhartea) Suediara izango da. Guk arreta jarriko diogu azken zati honi Oresun Zubia pasatu behar dugulako. 16 kilimetroko eta Kopenage Malmorekin lotzen duen zubi bat da.

    B) Hemendik 1.700 kilometrora goaz; haraino joan, 3 zubi zeharkatu eta itzuli, hori egingo dugu. Helburua Suediatik Kopenagera pasatzea izango da. Jutlandia penintsulan bidaia hasita, Fionia uhartera pasata, Fioniatik Selandia uhartera igarota eta bidaia azken zatia Selandiatik (Kopenage dagoen uhartea) Suediara izango da. Guk arreta jarriko diogu azken zati honi Oresun Zubia pasatu behar dugulako. 16 kilimetroko eta Kopenage Malmorekin lotzen duen zubi bat da.


    C) Hemendik 1.700 kilometrora goaz; haraino joan, 3 zubi zeharkatu eta itzuli, hori egingo dugu. Helburua Kopenagetik Suediara pasatzea izango da. Jutlandia penintsulan bidaia hasita, Fionia uhartera pasata, Fioniatik Selandia uhartera igarota eta bidaia azken zatia Selandiatik (Kopenage dagoen uhartea) Suediara izango da. Guk arreta jarriko diogu lehengo zati horri Oresun Zubia pasatu behar dugulako. 16 kilimetroko eta Dinamarka Suediarekin lotzen duen zubi bat da.

    ResponderEliminar
  2. HOOVER URTEGIA (MIREN)



    Hoover urtegia, Nevada eta Arizona estatuen arteko mugan dago. Coloradoko ibaiari oztopo bat jarri zioten eta urtegi erraldoi bat sortu zuten ura eta energia hidroelektrikoa lortzeko. Las Vegasetik 50 kilometrora dago. Datuak harrigarriak dira: hormak 221 m ditu, hormaren goialdean 379 metro daude...
    Super Manen lehen pelikulan urtegi hau azaltzen zen. Gaur egun Las Vegaseko turistak joaten dira bisitatzera. Urtegia eraikin zuten langileak, Bulder City sortu zuten. Dirudienez, urtegia Las Vegasetik urrutiegi zegoen egunero joateko.


    Ingeniaritza ikus puntutik, urtegia izan zen erronka handiena. Tunelak harri naturalean egin behar zituzten. Harri hori arresita da eta oso biguna da. Zuloak egiteko dinamita asko erabili zuten. Beste faktorea zementua izan zen. Zenbat eta zementu gehiago elkartu orduan eta bero gehiago sortzen da. Horregatik, zementua blokeka jarri behar zuten. Blokeen artean, hozteko sistema bat erabili behar zuten; bestela 150 urte behar izango zituen zementua hozteko.




    Hoover urtegia, Nevada eta Arizona estatuen arteko mugan dago. Coloradoko ibaiari oztopo bat jarri zioten eta urtegi erraldoi bat sortu zuten ura eta energia hidroelektrikoa lortzeko. Las Vegasetik 40 kilometrora dago. Datuak harrigarriak dira: hormak 221 m ditu, hormaren goialdean 379 metro daude...
    Super Manen bigarren pelikulan urtegi hau azaltzen zen. Gaur egun Las Vegaseko turistak joaten dira bisitatzera. Urtegia eraikin zuten langileak, Bulder City sortu zuten. Dirudienez, urtegia Las Vegasetik hurbilegi zegoen egunero joateko.


    Ingeniaritza ikus puntutik, urtegia izan zen erronka handiena. Tunelak harri naturalean egin behar zituzten. Harri hori arresita da eta oso gogorra. Zuloak egiteko dinamita asko erabili zuten. Beste faktorea zementua izan zen. Zenbat eta zementu gehiago elkartu orduan eta bero gehiago sortzen da. Horregatik, zementua blokeka jarri behar zuten. Blokeen artean, hozteko sistema bat erabili behar zuten; bestela 120 urte behar izango zituen zementua hozteko.



    Hoover urtegia, Nevada eta Arizona estatuen arteko mugan dago. Coloradoko ibaiari oztopo bat jarri zioten eta urtegi erraldoi bat sortu zuten ura eta energia hidroelektrikoa lortzeko. Las Vegasetik 50 kilometrora dago. Datuak harrigarriak dira: hormak 221 m ditu, hormaren goialdean 379 metro daude...
    Super Manen lehen pelikulan urtegi hau azaltzen zen. Gaur egun Las Vegaseko turistak joaten dira bisitatzera. Urtegia eraikin zuten langileak, Bulder City sortu zuten. Dirudienez, urtegia Las Vegasetik urrutiegi zegoen egunero joateko.


    Ingeniaritza ikus puntutik, urtegia izan zen erronka handiena. Tunelak harri naturalean egin behar zituzten. Harri hori arresita da eta oso gogorra. Zuloak egiteko dinamita asko erabili zuten. Beste faktorea zementua izan zen. Zenbat eta zementu gehiago elkartu orduan eta bero gehiago sortzen da. Horregatik, zementua blokeka jarri behar zuten. Blokeen artean, hozteko sistema bat erabili behar zuten; bestela 120 urte behar izango zituen zementua hozteko.

    ResponderEliminar
  3. Oresun Zubia (ROCIO):

    A) Entzumenan azaltzen du nola biadiatu Dinamarkatik Sueziaraino. Lehengo geografia pizka bat azaltzen du, esaten du Dinamarkan aurkitzen direla Jutlandia penintsula, Fiona Uharte, bi hauek zubi txiki batetik lotuta daude eta Selendia uharte non aurkitzen den Kopenhague. Bidai hau egiteko, lehenengo Jutlandia penintsulatik hasten da, Jutlanditik Fionara joan behar da zubi txiki bat zeharkatuz. Zubi honek kilometro bat eta zazpirehun metro bakarrik dauzka. Gero Fionatik Kopenhaguerara joan behar da, horretarako bi zubi zeharkatu behar da, bi leku honen erdian uharte bat dago, orduan, Fionatik uharte batera joan behar da zubi bat zeharkatuz zortzi kilometru dituena, gero uhartetik Kopenhaguera joan behar da zubi bat zeharkatuz zazpi kilometro dituena.
    Copenhague egonda Sueziara joetako hamasei kilometro inguruko distantzia dago, tarte handia denez, erdian uharte artifiziala egin zuten, orduan bidaia bi tarte egiten da, kopenhaguetik uharte superfizialara, tarte hau egiteko lurpeko tunel bat dago, eta beste tarte da, uharte superfizialatik Sueziara, hau zeharkatzeko Oresund Zubia dago, hau izugarrizko egitura da, beratik trafikoa eta tranbia pasa baitira.
    1990an Copenhague eta Sueziako Gobernuak hitzarmena sinatu zuten egitura hau, Oresund Zubia, egiteko.
    1994an planak osatu zituzten.
    1998an denak bukatu zituzten eta martxan jarri zen.


    B) Entzumenan azaltzen du nola biadiatu Dinamarkatik Sueziaraino. Lehengo geografia pizka bat azaltzen du, esaten du Dinamarkan aurkitzen direla Jutlandia penintsula, Fiona Uharte, bi hauek zubi txiki batetik lotuta daude eta Selendia uharte non aurkitzen den Kopenhague. Bidai hau egiteko, lehenengo Jutlandia penintsulatik hasten da, Jutlanditik Fionara joan behar da zubi txiki bat zeharkatuz. Zubi honek kilometro bat eta zazpirehun metro bakarrik dauzka. Gero Fionatik Kopenhaguerara joan behar da, zubi bat zeharkatu behar da.
    Copenhague egonda Sueziara joetako hamasei kilometro inguruko distantzia dago, tarte hau egiteko Oresund Zubia dago, Egitura hau hamasei kilometro dauzka eta beratik bai kotxeak bai tranbiak itsasontzi gainean tarte hau zeharkatzen dituzte.
    1990an Copenhague eta Sueziako Gobernuak hitzarmena sinatu zuten egitura hau, Oresund Zubia, egiteko.
    1994an planak osatu zituzten.
    1998an denak bukatu zituzten eta martxan jarri zen



    C) Entzumenan azaltzen du nola biadiatu Dinamarkatik Sueziaraino. Lehengo geografia pizka bat azaltzen du, esaten du Dinamarkan aurkitzen direla Jutlandia penintsula, Fiona Uharte, bi hauek zubi txiki batetik lotuta daude eta Selendia uharte non aurkitzen den Kopenhague. Bidai hau egiteko, lehenengo Jutlandia penintsulatik hasten da, Jutlanditik Fionara joan behar da zubi txiki bat zeharkatuz. Zubi honek kilometro bat eta zazpirehun metro bakarrik dauzka. Gero Fionatik Kopenhaguerara joan behar da, horretarako zubi bat eta tunel bat zeharkatu behar da, bi leku honen erdian uharte bat dago, orduan, Fionatik uharte batera joan behar da zubi bat zeharkatuz zortzi kilometru dituena, gero uharte zeharkatu behar da, uharte honek lau kilometro dauzka eta gero
    uhartetik Kopenhaguera joan behar da lurpeko tunel bat zeharkatuz zazpi kilometro dituena.
    Copenhague egonda Sueziara joetako hamasei kilometro inguruko distantzia dago, tarte handia denez, erdian uharte artifiziala egin zuten, orduan bidaia bi tarte egiten da, kopenhaguetik uharte superfizialara, tarte hau egiteko lurpeko tunel bat dago, eta beste tarte da, uharte superfizialatik Sueziara, hau zeharkatzeko Oresund Zubia dago, hau izugarrizko egitura da, beratik trafikoa eta tranbia pasa baitira.
    1990an Copenhague eta Sueziako Gobernuak hitzarmena sinatu zuten egitura hau, Oresund Zubia, egiteko.
    1994an planak osatu zituzten.
    1998an denak bukatu zituzten eta martxan jarri zen.

    ResponderEliminar
  4. Norteko ferrokaril batean bidai exotiko bat egin dezakegu.Donostitik Estambulera joango gara.Estambuleri VI.mendean Konstantinopolis deitzen zioten eta leku estrategikoa izan zen Europa eta Amerikaren artean zegoelako.Estabul bertan uraren tenplua ikus dezakegu.Tenplu hau oso handia da eta oso polita.Estambulera Sofiara joan gaitezke eta handik Donostiara bueltatuko gara.

    b) Norteko ferrokaril batean bidai exotiko bat egin dezakegu.Donostitik Estambulera joango gara.Estambuleri VI. mendean Kostantinopolis deitzen zioten eta leku estrategikoa izan zen Europa eta Amerikaren artean zegoelako.Estambul bertan uraren tenplua ikus dezakegu.Tenplu hau oso txikia baina oso polita da.Estambulera Sofiara joan gaitezke eta handik Donostira bueltatuko gara.

    c) Norteko ferrokaril batean bidai exotiko bat egin dezakegu.Donostitik Estambulera joango gara.Estambuleri VI. mendean Konstantinopolis deitzen zioten leku estrategikoa izan zen Europa eta Asiaren artean zegoelako.Estambul bertan uraren tenplua ikus dezakegu.Tenplu hau oso handia eta polita da.Estambulera Sofiara joan gaitezke eta handik Donostira bueltatuko gara.

    ResponderEliminar
  5. Yerebatan (Rosa)
    Norteko ferrokaril batean bidai exotiko bat egin dezakegu.Donostitik Estambulera joango gara.Estambuleri VI.mendean Konstantinopolis deitzen zioten eta leku estrategikoa izan zen Europa eta Amerikaren artean zegoelako.Estabul bertan uraren tenplua ikus dezakegu.Tenplu hau oso handia da eta oso polita.Estambulera Sofiara joan gaitezke eta handik Donostiara bueltatuko gara.

    b) Norteko ferrokaril batean bidai exotiko bat egin dezakegu.Donostitik Estambulera joango gara.Estambuleri VI. mendean Kostantinopolis deitzen zioten eta leku estrategikoa izan zen Europa eta Amerikaren artean zegoelako.Estambul bertan uraren tenplua ikus dezakegu.Tenplu hau oso txikia baina oso polita da.Estambulera Sofiara joan gaitezke eta handik Donostira bueltatuko gara.

    c) Norteko ferrokaril batean bidai exotiko bat egin dezakegu.Donostitik Estambulera joango gara.Estambuleri VI. mendean Konstantinopolis deitzen zioten leku estrategikoa izan zen Europa eta Asiaren artean zegoelako.Estambul bertan uraren tenplua ikus dezakegu.Tenplu hau oso handia eta polita da.Estambulera Sofiara joan gaitezke eta handik Donostira bueltatuko gara.

    ResponderEliminar
  6. EDINBURGO. (Monika Lukin)


    a) Hemendik 14.000 kilometrara iparralderantz abiatuko gara Edinburgoraino.
    Han Outlook Towerreko “Gela Ilunaren” XIX.mendeko periskopioa ikusiko dugu. Dorre bisitatu ondoren trena hartuko dugu eta Queensferry hirrira joango gara. Handik trenez, Firth of Forthko urak zeharkatzen duen zubitik pasatuko gara. Zubiak, 2,5 km-ko luzera dauka eta Eiffel Dorrearen itxura
    Amaitzeko, mendebalderantz, Bonnybridge herrira iritsi gabe, altuera desberdinetan dauden 2 kanal lotzeko sistema arrigarri bat ikusiko dugu: Falkirk Whee; itsasontzientzako igogailu bat.

    ResponderEliminar
  7. Hemendik 14.000 kilometrara iparralderantz abiatuko gara Edimburgoraino.
    Han Outlook Towerreko “Gela Ilunaren” XIX.mendeko periskopioa ikusiko dugu. Dorre bisitatu ondoren trena hartuko dugu eta Queensferry hirrira joango gara. Handik trenez, Firth of Forthko urak zeharkatzen duen zubitik pasatuko gara. Zubiak, 2,5 km-ko luzera dauka eta Eiffel Dorrearen itxura
    Amaitzeko, mendebalderantz, Bonnybridge herrira iritsi gabe, altuera desberdinetan dauden 2 kanal lotzeko sistema arrigarri bat ikusiko dugu: Falkirk Whee; itsasontzientzako igogailu bat.




    Hemendik 24.000 kilometrara iparralderantz abiatuko gara Edimburgoraino.
    Han Outlook Towerreko “Gelazuriaren” IX.mendeko periskopioa ikusiko dugu. Dorre bisitatu ondoren trena hartuko dugu eta Queensferry hirrira joango gara. Handik trenez, Firth of Forthko urak zeharkatzen duen zubitik pasatuko gara. Zubiak, 2,5 km-ko luzera dauka eta Pisa Dorrearen itxura.
    Amaitzeko, mendebalderantz, Bonnybridge herrira pasa eta gero, altuera desberdinetan dauden 2 kanal lotzeko sistema arrigarri bat ikusiko dugu: Falkirk Whee; itsasontzientzako igogailu bat.




    Hemendik 14.000 kilometrara iparralderantz abiatuko gara Edimburgoraino.
    Han Outlook Towerreko “Gela Ilunaren” XIX.mendeko teleskopio ikusiko dugu. Dorre bisitatu ondoren kotxe hartuko dugu eta Queensferry hirrira ez duguiritsi behar. Handik trenez, Firth of Forthko errepidek zeharkatzen duen zubitik pasatuko gara. Zubiak, 2,5 km-ko luzera dauka eta Eiffel Dorrearen itxura
    Amaitzeko, ekialderantz, Bonnybridge herrira iritsi gabe, altuera desberdinetan dauden 4 kanal lotzeko sistema arrigarri bat ikusiko dugu: Falkirk Whee; itsasontzientzako igogailu bat

    ResponderEliminar
  8. a)Europa eta Asiaren arteko mugan Estambul izeneko duen hiria dago. Historian zehar, Estambul oso puntu estrategikoa zen eta konkistatzeko, barruan zeuden jendeari elikadura gabe uzten zuten konkistatzaileek. Hori dela eta leku batean 60 zutabe eraiki zituztela gutxi euri egiten zuen ura jasotzeko. Leku hori Yerebetan da, Santa Sofiaren gertu. Zutabe bati “ur temploa” deitzen diote. “Templo horren neurriak dira 183 metro luze, 40metro zabalda eta 100 metro ditu guztia. Bere “kapazidadea” da 80. milloi litrorentzat.


    b)Europa eta Asiaren arteko mugan Estambul izeneko duen hiria dago. Historian zehar, Estambul oso puntu estrategikoa zen eta konkistatzeko, barruan zeuden jendeari ura gabe uzten zuten konkistatzaileek. Hori dela eta leku batean 60 zutabe eraiki zituztela gutxi euri egiten zuen ura jasotzeko. Leku hori Yerebetan da, Santa Sofiaren gertu. Zutabe bati “ur temploa” deitzen diote. “Templo horren neurriak dira 183 metro luze, 40metro zabalda eta 100 metro ditu guztia. Bere “kapazidadea” da 80. milloi litrorentzat.


    c)Europa eta Asiaren arteko mugan Estambul izeneko duen hiria dago. Historian zehar, Estambul oso puntu estrategikoa zen eta konkistatzeko, barruan zeuden jendeari ura gabe uzten zuten konkistatzaileek. Hori dela eta leku batean 60 zutabe eraiki zituztela gutxi euri egiten zuen ura jasotzeko. Leku hori Yerebetan da, Santa Sofiaren gertu. Zutabe bati “ur temploa” deitzen diote. “Templo horren neurriak dira 183 metro luze 65 metro zabalda eta 336 metro ditu guztia. Bere “kapazidadea” da 80. milloi litrorentzat.

    ResponderEliminar
  9. Josetxo. Millau Biaduktoa

    A
    Ferrokarrilen bidez Millau biaduktoa bisitatzera joan gara, gure estudiotik 411kilometrotara lerro zuzenean.Buruargitasuna eta zorroztasuna behar izan zuten Biadukto hau eraikitzeko, izan ere, bi kilometro eta erdi luzatzen da eta zazpi pilaretan inarrituta dagoen egitura erraldoia da. Gainera puntu altuena berrehun eta berrogeita lau metrotara dago Tarn ibai gainetik. Beroari aurre egiteko irtenbide bat asmatu zuten, zutabe goialdean dago koska, bitan dago banatuta adar bakoitzari plataforma batekin dago lotuta. Behin pasatzeko sei euro ordaindu behar duzu.


    B
    Ferrokarrilen bidez Millau biaduktoa bisitatzera joan gara, gure estudiotik 411kilometrotara lerro zuzenean.Buruargitasuna eta buruazkarra behar izan zuten Biadukto hau eraikitzeko, izan ere, bi kilometro eta erdi luzatzen da eta zazpi pilaretan inarrituta dagoen egitura erraldoia da. Gainera puntu altuena berrehun eta hirurogeitahamar metrotara dago Tarn ibai gainetik. Beroari aurre egiteko irtenbide bat asmatu zuten, zutabe goialdean dago koska, bitan dago banatuta adar bakoitzari plataforma batekin dago lotuta. Behin pasatzeko sei euro ordaindu behar duzu.

    C
    Ferrokarrilen bidez Millau biaduktoa bisitatzera joan gara, gure estudiotik 411kilometrotara lerro zuzenean.Buruargitasuna eta zorrostasuna behar izan zuten Biadukto hau eraikitzeko, izan ere, bi kilometro eta erdi luzatzen da eta zazpi pilaretan inarrituta dagoen egitura erraldoia da. Gainera puntu altuena berrehun eta hirurogeitahamar metrotara dago Tar ibai gainetik. Beroari aurre egiteko irtenbide bat asmatu zuten, zutabe goialdean dago koska, bitan dago banatuta adar bakoitzari plataforma batekin dago lotuta. Behin pasatzeko sei euro ordaindu behar duzu.

    ResponderEliminar
  10. Bejondeizuela, gazteok, ez zarete makalak!

    ResponderEliminar
  11. Görlitz eta Dresden

    A) Görlitzek, Alemanian eta Txekiako mugan 20km aldera dago, 60.000 lagun baino gutxiago dauka. Bere monumentu garrantzitsuena da erloju astronomikoa baina iristeko gomendagarri da oinez joatea gauzak bitziak ikusteko. Erloju astronomikoa 1584an Zakarias Scultetusek eraikia zen, erloju horrek batek orduak eta besteak eguzkiaren orduak esaten dituzten bi esfera dauka. Untermarkt enparantzan bi erloju ere farmazia zahar paretan daude. Bartolome Scultetusek, 1550an, bi eguzki erloju eraiki zituen, hauek Alemaniako ordua, beste ordu batzuk eta zodiakoren astroak ematen dituzte. Eguzki erlojuak ematen dun ordua eta ordu legala bera da, meridiano 15ºC aldekoa pasatzen da eta.

    Dresden Alemanian ere dago, hiri hau Alemaniako Kulturaren sinbola da eta Elba ibaiaren inguruan ederra da. Hemen, garraio biden museoa dago eta trenak, autoak, itsasontsiak… daude. Esaterako, aurkitu ahal izaten duzu, Alemaniako zaharrena den Sajoniako lokomotora 1838an eragina zen, Hegazkina Libel 1909an paperarekin eta makilekin egina zen.



    B) Görlitzek, Alemanian eta Txekiako mugan 20km aldera dago, 60.000 lagun baino gutxiago dauka. Bere monumentu garrantzitsuena da erloju astronomikoa baina iristeko gomendagarri da oinez joatea gauzak bitziak ikusteko. Erloju astronomikoa 1584an Bartolome Scultetusek eraikia zen, erloju horrek batek orduak eta besteak ilargiaren faseak esaten dituzten bi esfera dauka. Untermarkt enparantzan bi erloju ere farmazia zahar paretan daude. Zakarias Scultetusek, 1550an, bi eguzki erloju eraiki zituen, hauek Alemaniako ordua, beste ordu batzuk eta zodiakoren astroak ematen dituzte. Eguzki erlojuak ematen dun ordua eta ordu legala bera da, meridiano 15ºC aldekoa pasatzen da eta.

    Dresden Alemanian ere dago, hiri hau Alemaniako Kulturaren sinbola da eta Elba ibaiaren inguruan ederra da. Hemen, garraio biden museoa dago eta trenak, autoak, itsasontsiak… daude. Esaterako, aurkitu ahal izaten duzu, Alemaniako zaharrena den Sajoniako lokomotora 1838an eragina zen, Hegazkina Libel 1909an paperarekin eta makilekin egina zen.


    C) Görlitzek, Alemanian eta Txekiako mugan 20km aldera dago, 60.000 lagun baino gutxiago dauka. Bere monumentu garrantzitsuena da erloju astronomikoa baina iristeko gomendagarri da oinez joatea gauzak bitziak ikusteko. Erloju astronomikoa 1564an Bartolome Scultetusek eraikia zen, erloju horrek batek orduak eta besteak ilargiaren faseak esaten dituzten bi esfera dauka. Untermarkt enparantzan bi erloju ere farmazia zahar paretan daude. Zakarias Scultetusek, 1550an, bi erloju astronomiko eraiki zituen, hauek Alemaniako ordua, beste ordu batzuk eta zodiakoren astroak ematen dituzte. Eguzki erlojuak ematen dun ordua eta ordu legala bera da, meridiano 15ºC aldekoa pasatzen da eta.

    Dresden Alemanian ere dago, hiri hau Alemaniako Kulturaren sinbola da eta Elba ibaiaren inguruan ederra da. Hemen, garraio biden museoa dago eta trenak, autoak, itsasontsiak… daude. Esaterako, aurkitu ahal izaten duzu, Alemaniako zaharrena den Sajoniako lokomotora 1838an eragina zen, Hegazkina Libel 1909an paperarekin eta makilekin egina zen.

    ResponderEliminar
  12. ROTTERDAMENTA DIKEAK

    a) Munduan leku ugari daude bizitatzeko, baina gaur Holandara joango gara ezagutzera. Holanda “hondoratuta dagoen lurra” deitzen da, eta lau probinzia dauzka, Ipar Holanda, Hego Holanda, Eki Holanda eta Mende Holanda.
    Oso ezaguna da dikeengatik. Esate baterako, Hoek van Holland dikea, Oosterschelde dikea eta Haringvliet dikea.
    Rótterdamen Hoek van Holland dikea dago, 1943an sortu zen eta Europako txikiena da.
    Oosterschelde dikea egiteko hamar urte lan egin zuten, 19km luze da, 50m altua da eta 66 zutabek uzten diote.
    Haringvliet dikea, 1933an bukatu zuten. Dikearen erdian autoa gelditzeko toki bat dago, errepide zabala da eta.
    Holandak beste hiri bat polita dauka eta kanalez beteta dago, Delf izenekoa. Bi eliza daude: Eliza Zaharra (Oude kerk) eta Eliza Berria (Nieuwe Kerk). Alde batetik, Eliza Zaharrak bi ezaugarri dauzka: dorrea sei metro okertuta dago bertikaletik, eta goian kanpaina astuna dauka, oso. Beste aldetik, Eliza Berria plaza nagusian dago eta bigarren dorrea altuena da. Goian 48 kanpai ditu eta ordu erdiro jotzen du eta merezí du entzutea.

    b) Munduan leku ugari daude bizitatzeko, baina gaur Holandara joango gara ezagutzera. Holanda “hondoratuta dagoen zeru” deitzen da, eta bi probinzia dauzka, Ipar Holanda eta Hego Holanda.
    Oso ezaguna da dikeengatik. Esate baterako, Hoek van Holland dikea, Oosterschelde dikea eta Haringvliet dikea.
    Rótterdamen Hoek van Holland dikea dago, 1973an sortu zen eta Europako handiena da.
    Oosterschelde dikea egiteko ehun urte lan egin zuten, 9km luze da, 40m altua da eta 66 zutabek uzten diote.
    Haringvliet dikea, 1923an bukatu zuten. Dikearen erdian autoa gelditzeko toki bat dago, errepide zabala da eta.
    Holandak beste hiri bat polita dauka eta kanalez beteta dago, Delf izenekoa. Bi eliza daude: Eliza Zaharra (Oude kerk) eta Eliza Berria (Nieuwe Kerk). Alde batetik, Eliza Zaharrak bi ezaugarri dauzka: dorrea bi metro zapalduta dago bertikaletik, eta goian kanpaina txikia dauka, oso. Beste aldetik, Eliza Berria plaza nagusian dago eta laugarren dorrea altuena da. Goian 84 kanpai ditu eta ordu erdiro jotzen du eta merezí du entzutea.

    c) Munduan leku ugari daude bizitatzeko, baina gaur Holandara joango gara ezagutzera. Holanda “hondoratuta dagoen lurra” deitzen da, eta bi probinzia dauzka, Ipar Holanda eta Hego Holanda.
    Oso ezaguna da dikeengatik. Esate baterako, Hoek van Holland dikea, Oosterschelde dikea eta Haringvliet dikea.
    Rótterdamen Hoek van Holland dikea dago, 1953an sortu zen eta Europako handiena da.
    Oosterschelde dikea egiteko hamar urte lan egin zuten, 9km luze da, 50m altua da eta 66 zutabek uzten diote.
    Haringvliet dikea, 1933an bukatu zuten. Dikearen erdian autoa gelditzeko toki bat dago, errepide zabala da eta.
    Holandak beste hiri bat polita dauka eta kanalez beteta dago, Delf izenekoa. Bi eliza daude: Eliza Zaharra (Oude kerk) eta Eliza Berria (Nieuwe Kerk). Alde batetik, Eliza Zaharrak bi ezaugarri dauzka: dorrea bi metro okertuta dago bertikaletik, eta goian kanpaina astuna dauka, oso. Beste aldetik, Eliza Berria plaza nagusian dago eta bigarren dorrea altuena da. Goian 48 kanpai ditu eta ordu erdiro jotzen du eta merezí du entzutea.

    ResponderEliminar
  13. A.
    Eskoziaren ezaugarrik nagusienak hauek dira:Gizonek goma janzten dute, wiskhy edaten da, gaita han musika tresna hoberena da eta golf praktikatzen da.
    Normalean herrialde honetan hotza eta euria egiten du.
    Eskoziaren hiriburua Edimburgo da eta Edimburgo ikus daiteken gauzak kontatuko dizuet.Hiri bertan kaselgin kalean,547 zenbakian Hengo dorrea dago, dorre hau ez da oso altua eta ikusteak 8 libra eta erdi balio du.Dorre honen barruan perikospio bat dago eta handik kaleko irudiak egurrezko mahai batean proiektatzen dute eta hiri oso ondo ikus dezakezue.Beste aldetik Kuris Ferrin herrian zubi bat bizitatzeo dago zubi honek Torre Eiffel dela ematen du.Zubi hau filma batean ateratzen da. Amaitzeko, mendebaldean Boni Britz igogailua dago,noria bat bezalakoa da eta bi kanal lotzen ditu.

    B.
    Eskoziaren ezaugarrik nagusienak hauek dira: Emakumeek gona janzten dute, wiskhy edaten da, gaita han musika tresna hoberena da eta golf praktikatzen da.
    Normalean herrialde honetan hotza eta euria egiten du.
    Eskoziaren hiriburua Edimburgo da eta Edimburgo ikus daiteken gauzak kontatuko dizuet.Hiri bertan kaselgin kalean,547 zenbakian Honga dorrea dago, dorre hau oso altua da eta ikusteak 8 libra eta erdi balio du.Dorre honen barruan perikospio bat dago eta handik kaleko irudiak burnizko mahai batean proiektatzen dute eta hiri oso ondo ikus dezakezue.Beste aldetik Kuris Ferrin herrian zubi bat bizitatzeo dago zubi honek Torre Eiffel dela ematen du.Zubi hau filma batean ateratzen da. Amaitzeko, mendebaldean Boni Britz igogailua dago,noria bat bezalakoa da eta hiru kanal lotzen ditu.

    C.
    Eskoziaren ezaugarrik nagusienak hauek dira:Gizonek gona janzten dute, wiskhy edaten da, gaita han musika tresna hoberena da eta golf praktikatzen da.
    Normalean herrialde honetan hotza eta euria egiten du.
    Eskoziaren hiriburua Edimburgo da eta Edimburgo ikus daiteken gauzak kontatuko dizuet.Hiri bertan kaselgin kalean,547 zenbakian Hengo dorrea dago, dorre hau ez da oso altua eta ikusteak 12 libra eta erdi balio du.Dorre honen barruan perikospio bat dago eta handik kaleko irudiak burnizko mahai batean proiektatzen dute eta hiri oso ondo ikus dezakezue.Beste aldetik Kuris Ferrin herrian zubi bat bizitatzeo dago zubi honek Torre Eiffel dela ematen du.Zubi hau filma batean ateratzen da. Amaitzeko, mendebaldean Boni Britz igogailua dago,noria bat bezalakoa da eta bi kanal lotzen ditu.

    ResponderEliminar
  14. Bidaia honetan Erbereetara abiatuko gara, Holanda-ra, Hego Holanda-ra hain zuzen ere. Rotterdam pasatu ondoren iritsiko gara Hoek Van Holland-ra. Han dike mugikor bat ikusiko dezakegu, Maassland Dikea, esatebaterako. Gero Delphiraino joango gara, herri honetan bisitatuko gara alde zaharrean, bi eliza, oso ospetsua baitute. Batak dorre okertuta dauka eta besteak “carrillon” erloju bat dauka dorrean. Hau ikusi ondoren, Dikeak ikustera abiatutko gara, alde batetik Delta Plana-n, babesteko hiria, egin zuen dike, erraldoia eta modernoa, eta bestetik, iparralderantz joan eta Ailsai dikea ikustera.

    Bidaia honetan Erbereetara abiatuko gara, Holanda-ra, Hego Holanda-ra hain zuzen ere. Rotterdam pasatu baino lehen iritsiko gara Hoek Van Holland-ra. Han dike mugikor bat ikusiko dezakegu, Maassland Dikea, esatebaterako. Gero Delphiraino joango gara, herri honetan bisitatuko gara alde zaharrean, bi eliza, oso ospetsua baitute. Batak dorre okertuta dauka eta besteak “carrillon” erloju bat dauka dorrean. Hau ikusi ondoren, Dikeak ikustera abiatutko gara, alde batetik Delta Plana-n, babesteko hiria, egin zuen dike, erraldoia eta modernoa, eta bestetik, iparralderantz joan eta Ailsai dikea ikustera

    Bidaia honetan Erbereetara abiatuko gara, Holanda-ra, Hego Holanda-ra hain zuzen ere. Rotterdam pasatu ondoren iritsiko gara Hoek Van Holland-ra. Han dike mugikor bat ikusiko dezakegu, Maassland Dikea, esatebaterako. Gero Delphiraino joango gara, herri honetan bisitatuko gara alde zaharrean, bi eliza, oso ospetsua baitute. Batak dorre okertuta eta “carrillon” erloju bat dauka eta besteak kanpai handia dauka dorrean. Hau ikusi ondoren, Dikeak ikustera abiatutko gara, alde batetik Delta Plana-n, babesteko hiria, egin zuen dike, erraldoia eta modernoa, eta bestetik, iparralderantz joan eta Ailsai dikea ikustera

    ResponderEliminar
  15. sara naiz, testu A jartzen du goma eta jarri nahi nuen gona or ez dago gezurrik eta ez tramparik! kontutan izan eta barkatu

    ResponderEliminar