2012/03/15


 RAQUEL  GARCIA MENDOZA
(Urretxu, 1978)

Raquel Garcia Mendoza Urretxun, 1978an jaio zen. Urte asko daramatza masajista eta osteopatiarekin lotutako gaiei buruz ikasten, eta leku askotan lan egin du. Esate baterako, Zumaian eta Donostian. Beste pertsona batzuentzat lan egiten nekatuta, bere negozioa irekitzea erabaki zuen. Asko pentsatu eta gero eta beste leku batzuetan begiratu ondoren, bere negozioa Lazkaon ireki zuen orain dela lau urte eta erdi. Bertan kirol-masaje terapeutiko eta osteopatia zentroa dauka. Han masaje mota pila bat ematen diote jendeari, adibidez, kirol-masajea (zaintiratuak, tendinitiak), masaje terapeutikoa (lunbalgiak,ziatikak) eskuzko masaje linfatikoa, erlaxazio masajea, osteopatia, funtzio bendajeak eta abar. Berari ondoko elkarrizketa egin genion:
Zer ikasi duzu eta non ikasi duzu?
Kirol masajea, terapeutikoa eta osteopatiako teknikak ikasi ditut. Osteopatian hiru mailak eginda dauzkat: garezurrekoa, egiturakoa eta erraietakoa. Horretaz aparte, hurrengo ikastaroak egin ditut:  lotura neuromuskularra, tarteka osteopatiari buruzko arlo zehatzak lantzeko eta berritzeko teknikak, besteak beste.
Ikastaro hauek egiteko Donostian, batez ere, izan nintzen bost urtez, gero Nafarroan; eta Bilbon ere zer edo zer egin nuen.
Zergatik erabaki zenuen gai horiek ikastea? Kasualitatez edo bokazioarengatik?
                Hasieran kasualitatez izan zen. Izan ere, soinketa fisikoa egin nahi nuen, IBEFA edo kirolarekin lotutako gauzaren bat eta oso ikasle ona ez nintzenez, denborarik ez galtzeko, masaje terapeutikoa ikasten hasi nintzen. Hainbeste gustatu zitzaidan mundu hau ezen handik aurrera bost urte segidan ikasi nuen. Oraintxe bertan nire bokazioa handia da.
Non egin duzu lan azken urteotan?
                Urretxun, Zumaian, Beasainen egon naiz eta Donostian hiru leku desberdinetan.
Eta kanpoan?
                Atzerrian ez dut lan egin baina Londresera ikustera joan nintzen eta han zerbait egiteko gogoarekin geratu nintzen. Han osteopatia fakultate bat ikusi nuen eta liluratuta geratu nintzen, Espainian oraindik ez baitago horri buruzko unibertsitaterik. Europan, Londresen eta Frantzian homologatuta dago eta unibertsitate karrera moduan ikasten da.
Zein alde dago masajista eta osteopataren artean?
                Osteopatiak gauza gehiago hartzen ditu bere baitan. Azken finean, masaje bat ematen da ehunak eta giharrak erlaxatzeko eta ikusteko gorputza nola dagoen. Bestalde, osteopatiaren helburua gorputzaren oreka berpiztea da; horrek, azkenean, gauza asko biltzen ditu.
Bi espezialitate horiek bateragarriak dira?
Bai, beti osagarriak dira eta komenigarria da biak batera ematea. Izan ere, kasu batzuetan masaje bat ematea bakarrik, agian, urri samarra gera daiteke.
Zeintzuk dira jasotako lesiorik arruntenak eta zeintzuk bezerorik arruntenak?
                Bezeroei dagokienez, denetik daukat 0 urtetik aurrera. Oraintxe, zaharrenak 92 urte eta gazteenak 4 hilabete.
                Lesioei dagokienez, arruntenak lunbagok, ziatikak, posturagatik sortutako lesioak, zerbikalak dira, eta kirolari buruz, hauek denetik egiten dute, bihurrituak, tendiditiak, zuntz-etendura…
Eta lesiorik arraroenak?
Arrarorik ez daukat, bereziak baizik. Ba, begira, mutiko bat daukat oina okertuta daukana, besteak baino txikiagoa da bere artikulazioa ez delako luzatzen. Lesio honek “Ekinobaro” du izena. Berarekin osteopatia bakarrik egiten dut gorputza lasaitzeko , mutikoak espezialista batengana joan behar baitu lesioa tratatzeko.
Zenbat denbora irauten du normalean masaje batek?
Ba, normalean ordubete, hogei minututan ez baitit denbora ematen edozein gauza egiteko, adibidez, gorputza begiratzeko eta baloratzeko. Dena den, lesioa zein den, denbora alda daiteke, adibidez, bihurritu txikia bada,  denbora gutxiago behar dut.
Zenbat  masaje ematen duzu egunean?
                Egunean lauzpabost masaje ematen ditut eta nire muga egunean sei dira.
Zer arazo dakarkizu masaje emateak, esaterako, zure bizkarrean?
                Ba, denon bizkarra bezala, batzuetan gaizki daukat, esaterako, nahikoa postura txarrak hartzen ditudalako eta azkenean nekatzen naizelako.
Eta eskuetan?
                Ba eskuetan, normalean ez daukat minik, jada, masajeak egiteko ohitura daukat. Baina hasi nintzenean min handiagoa neukan.
Eta zer egiten duzu horri aurre egiteko?
                Ba, gehienbat luzamenduak, Pilates eta egunean bost minutu hartzen dut erlaxatzeko, baina gaizki nagoenean beste profesional batzuengana joaten naiz, bai osteopatarengana, bai fisioterapeutarengana, bai masajistarengana.
Zer da zure lanpostuan gehien gustatzen zaizuna eta zer gutxien?
                Ba, gehien gustatzen zaidana da jendearekin harremanetan nagoela eta gutxiena, gauza bera. Izan ere, kasu batzuetan jendearekin lan egitea gogorra da.
AHOLKUAK
Raquelek hurrengo aholkuak emango dizkigu gorputza zaintzeko eta lesioak saihesteko:
         
JANARIARI DAGOKIONEZ
Haragi gutxi jatea, zerealak, barazkiak eta fruta kopurua igotzea eta ura ere bai, noski.
KIROLARI DAGOKIONEZ
Sedentarismoa da gorputzerako eta bururako okerrena, ezer egin gabe atrofiatu egiten gara. Beraz, guztiz aholkagarria da kirola egitea. Egunero ordubete ibiltzea ere komenigarria da.
ESTRESARI DAGOKIONEZ
Yoga, Pilates eta horrelako ariketak oso ondo daude. Horretaz aparte, gorputza eta burua nola dagoen ikusteko egunean bost minutu hartzea komenigarria da.

Azkenik, nik hurrengo pausoak aholkatzen ditut lesioren bat dagoenean, behetik gora oinarritik hasita:
Lehenengo mediku batengana joan behar da; diagnostikoa zein den, espezialista batengana joan behar da eta gero beharrezkoa bada fisioterapeuta batengana; ondoren, masajistak eta osteopatak gaude.

No hay comentarios:

Publicar un comentario