2011/10/19

ARIKETA.


-BERTSOLARIEN AMEI-

1.-Gertutik bizi izan
dute ____________
Poltsikoak kleenexez
goraino ________
Agurren bat prestatu
diegu ________
eta eurentzat da gaurko
bertso _____________
Gure amek hainbeste
merezi dute _______-

2.-Bertsolarion ama
gu ___________
Hantxe egoten dira
saio ___________
Eskuekin dantzatuz
hiru-lau __________
Ze estiloa duten
_____________
Pantojak  ere ez luke
egingo ________

3.-Beste batzuk ez dira
ausartzen _________
Pentsatuz zenbat aldiz
geldituko _________
Errekorritzen dute
frontoiko ______
Pauso horiek kontatu
ezkero _________
Helduko lirateke
maratoi ________

4.-Lasaitasunez egin
ohi dute _________
Saio bukaera hel-
tzean ________
Euren lekuan jarri
behar dugu _____
Bertsolarion amak
omendu ________
Ama bertsolariak
izaten ________

5.-Baina titularretan
beti dira _________
Gure kasuan behintzat
ikusten da ________
Norbaitek horri buruz
idatzi nahi _______
Abizena baino lehen
izena __________
Arantxa eta Mirenen
alabak __________
(10ko txikia)

1.-Ez dut gogoan lehen musua
lehendabiziko ________
Ez dut gogoan bizi irauteko
bertatik edan ___________
Nahiz eta ahaztu amak
lehenengo eginiko ________
Ziur naiz hortik datorkidala
bertsotarako _________

2.-Nire herriko neskatxa maite
kantatzen zidan __________
Eta halaxe hasi ohi nintzen
egunero _____________
Gaur gure amaren sehaska kantez gogoratzen naiz ___________
Haren ahotsa ateratzen zait
kantuan __________

3.-Nahiz eta gutxitan aipatu dudan
bertsotan bere __________
Nahiz txapelketan bere lekua
den guztietan __________
Sarri esan dit nire fansetan
handiena bera ________
Baina ez daki ni neu naizela
bera miresten _____________

4.-Haren ondoan bizi izan
naiz erregina bat ___________
Ezin zitekeen hobeto bete
ama on baten ___________
Segundu batez pentsatuz gero
ni epaile bat ___________
Euren buruan jarriko nuke
Euskal Herriko _________

5.-Etxe barruko lamia eta
inguruetako _________
Bihar goizean hurbil zaitezte
goxo-goxo ____________
Eta esaiozue orain artean
lotsaz gordetako _________
“Eskerrik asko guztiagatik
asko maite zaitut ___________”

(8ko handia)

-Maddalen Arzallus-
-Miren Amuriza-
Bertso eguna 2010 








Sartu oin hauek dagozkien lekuetan

1.- tarteka / beteta / gogoeta / eta / txapelketa

2.-abanikatzeko / bakoitzeko / animatzeko / panfleto / hobeto

3.- luzera / sartzera / batera / sarrera / ote da /

4.- bederen / ote garen /  zeren / hasperen / ondoren

5.- klaru / tabu / gara gu / daukagu / badu



1.- beharra / bularra / indarra / irrifarra

2.- gauetan / ametsetan / nagoenean / plazetan

3.- zailena / izena / duena / dela

4.- bezala / txapela / naizela / papera

5.- dama / beregana / dena / ama

1 comentario:

  1. -BERTSOLARIEN AMEI-

    Gertutik bizi izan
    dute txapelketa
    Poltsikoak kleenexez
    goraino beteta
    Agurren bat prestatu
    diegu tarteka
    eta eurentzat da gaurko
    bertso gogoeta
    Gure amek hainbeste
    merezi dute eta-

    Bertsolarion ama
    gu animatzeko
    Hantxe egoten dira
    saio bakoitzeko
    Eskuekin dantzatuz
    hiru-lau panfleto
    Ze estiloa duten
    abanikatzeko
    Pantojak ere ez luke
    egingo hobeto

    Beste batzuk ez dira
    ausartzen sartzera
    Pentsatuz zenbat aldiz
    geldituko ote da
    Errekorritzen dute
    frontoiko sarrera
    Pauso horiek kontatu
    ezkero luzera
    Helduko lirateke
    maratoi batera

    Lasaitasunez egin
    ohi dute hasperen
    Saio bukaera hel-
    tzean bederen
    Euren lekuan jarri
    behar dugu zeren
    Bertsolarion amak
    omendu ondoren
    Ama bertsolariak
    izaten ote garen

    Baina titularretan
    beti dira tabu
    Gure kasuan behintzat
    ikusten da klaru
    Norbaitek horri buruz
    idatzi nahi badu
    Abizena baino lehen
    izena daukagu
    Arantxa eta Mirenen
    alabak gara gu
    (10ko txikia)

    Ez dut gogoan lehen musua
    lehendabiziko bularra
    Ez dut gogoan bizi irauteko
    bertatik edan beharra
    Nahiz eta ahaztu amak
    lehenengo eginiko irrifarra
    Ziur naiz hortik datorkidala
    bertsotarako indarra

    Nire herriko neskatxa maite
    kantatzen zidan gauetan
    Eta halaxe hasi ohi nintzen
    egunero ametsetan
    Gaur gure amaren sehaska kantez gogoratzen naiz plazetan
    Haren ahotsa ateratzen zait
    kantuan nagoenetan

    Nahiz eta gutxitan aipatu dudan
    bertsotan bere izena
    Nahiz txapelketan bere lekua
    den guztietan zailena
    Sarri esan dit nire fansetan
    handiena bera dela
    Baina ez daki ni neu naizela
    bera miresten duena

    Haren ondoan bizi izan
    naiz erregina bat bezala
    Ezin zitekeen hobeto bete
    ama on baten papera
    Segundu batez pentsatuz gero
    ni epaile bat naizela
    Euren buruan jarriko nuke
    Euskal Herriko txapela

    Etxe barruko lamia eta
    inguruetako dama
    Bihar goizean hurbil zaitezte
    goxo-goxo beregana
    Eta esaiozue orain artean
    lotsaz gordetako dena
    “Eskerrik asko guztiagatik
    asko maite zaitut ama”

    (8ko handia)

    -Maddalen Arzallus-
    -Miren Amuriza-
    Bertso eguna 2010

    ResponderEliminar